ابوالفضل رحیمی‌شاد به حبس و محرومیت از فعالیت های اجتماعی محکوم شد

 


  ابوالفضل رحیمی‌شاد، معلم و فعال سیاسی توسط دادگاه بدوی به ۱۵ ماه حبس، جزای نقدی و ممنوعیت از حضور در شبکه‌های اجتماعی محکوم شد.

حکم حبس وی به مدت ۵ سال تعلیق شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز، ابوالفضل رحیمی‌شاد، توسط دادگاه بدوی به حبس، جزای نقدی و محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شد.

بر اساس حکم صادره، این فعال سیاسی به ۱۵ ماه حبس، ۸ میلیون تومان جزای نقدی، ۵ سال ممنوعیت از حضور در شبکه‌های اجتماعی (فعالیت در فضای مجازی) و ۴ ساعت کلاس کنترل هیجان در یک موسسه زیر مجموعه موسسه خمینی قم، محکوم شده است.

حکم ۱۵ ماه حبس آقای رحیمی‌شاد به دلیل نداشتن سابقه‌ی کیفری به مدت ۵ سال تعلیق شد.

این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است. رحیمی شاد می‌گوید که در مهلت ۲۰ روزه به آن اعتراض خواهد کرد.

به گفته‌ی او، اتهامی که در بازپرسی تفهیم شد فقط فعالیت تبلیغی علیه نظام بود اما در دادگاه انقلاب قاضی علاوه بر این اتهام در بین دفاعیات بخاطر باز نشر یک یادداشت که براساس نامه نیلوفر بیانی زندانی فعال محیط زیست به رهبر جمهوری اسلامی بود که در آن مدعی شکنجه‌ی غیراخلاقی در ویلایی در لواسان از سوی کارکنان نهاد نظامی_امنیتی که او را بازداشت کرده بود نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی هم به اتهام قبلی افزوده شد. این در حالیست که به‌گفته‌ی او، پس از بیان این موضوع از سوی وزارت اطلاعات در اردیبهشت ماه خبر از صفحه اینستاگرام پاک شده بود اما هیچ تاثیری در رای و نظر قاضی نداشت.

این معلم در تاریخ ۱۰ مهرماه از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به شعبه ۶ دادسرای اوین به ریاست قاضی مقدس احضار و پس از تفهیم اتهام و ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب با تودیع قرار کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

بر اساس این گزارش، از مصادیق اتهام مطروحه علیه این شهروند یادداشت‌ها و مقالات منتشر شده در رسانه‌های مجازی عنوان شده است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو  

هدف ۳- تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمام سنین

هدف ١٦- ترويج جوامع صلح جو و دسترسى به عدالت براى همه و ايجاد نهادهاى مؤثر، پاسخگو و فراگير در تمام سطوح 


مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ٨- رعايت حقوق انسانى توسط قانون 

ماده ٩- عدم توقيف،حبس يا تبعيد غيرقانونى

ماده ۱۰- حق محاکمه قانونی برای همه 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.