رضا شهابی: خودم و خانواده‌ام تهدید جانی می‌شویم

 رضا شهابی، فعال کارگری و راننده اخراجی اتوبوسرانی واحد، در نامه‌ای سرگشاده، از تهدید‌های جانی مکرر فردی ناشناس علیه خودش، فرزندان و بستگانش خبر داده و از دستگاه‌های مسئول برای تامین امنیت اطرافیانش کمک خواسته است.

   
رضا شهابی و همسرش ربابه رضایی

رضا شهابی و همسرش ربابه رضایی

رضا شهابی، زندانی سیاسی سابق و کارگر اخراجی شرکت واحد، در اینستاگرام، از پیامک‌ها و پیام‌های واتس‌آپی فردی ناشناس و تهدید به قتل خودش، همسرش و دو فرزندش و حمله دو موتور سوار به خواهرزاده‌اش خبر داده است.

او نوشته که از مدتی پیش فردی ناشناس با دو شماره متفاوت به او و همسرش پیام‌های تهدیدآمیز می‌داد: «ابتدا با این تصور که ممکن است مزاحمت‌های معمول باشد اهمیت ندادم تا این که دو روز پیش با ارسال چند پیام به همسرم، من و پسر و دخترم را تهدید به قتل کرد.»

شهابی ادامه داده که پس از این تهدید، دو موتور سوار به خواهرزاده او در خیابان جیحون تهران هجوم برده و او را "مرعوب" کرده‌اند: «در حالی که خواهرزاده‌ام دچار شوک عصبی شده، او را با تهدید از محل برخورد به چند کوچه بالاتر برده و با پیچاندن دست و خشونت فیزیکی به او می‌گویند به دایی‌ات گفته بودیم تاوان سختی خواهد داد. »

رضا شهابی می‌گوید موتورسوارها خواهرزاده‌اش را با این جملات رها کرده‌اند: «حالا باهات کاری نداریم ولی برو به دایی‌ات بگو حواسش باشد و دست از کارهایش بردارد در غیر این صورت هم پسرش و هم دخترش را می‌گیریم و خودش را طوری می‌زنیم که کسی او را نشناسد.»

این فعال کارگری با یادآوری این که عوامل تهدیدها ناشناس هستند و نمی‌تواند از آنها شکایت رسمی کند، از مسئولان قضایی و نهادهای امنیتی و انتظامی خواسته که امنیت جانی او و خانواده‌اش را با پیگیری امر تامین کنند.

شهابی در یادداشت اینستاگرامی خودش، در گلایه از مخالفت‌ها برای بازگشت به کار در شرکت واحد گفته است: «برابر با حقوق شناخته شده در قوانین کشور، از سال ۱۳۸۴ به عنوان عضو سندیکای کارگران از حقوق خودم و همکارانم دفاع کرده‌ام و بابت این رفتار کاملا قانونی و مدنی بارها با احکام ناروا به مدت طولانی زندانی بوده‌ام.»

شهابی پس از محکومیت شش ساله و آزادی از زندان، برای گذران زندگی، یک کارگاه تولید محصولات خوراکی را با همکاری همسرش اداره می‌کند. 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.