پس از بازگشت از مرخصی؛ انتقال مسیب رئیسی یگانه از زندان اوین به زندان تهران بزرگ



مسیب رئیسی یگانه، زندانی سیاسی که روز جمعه ۱۳ فروردین ماه، با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشته بود، به زندان تهران بزرگ منتقل شد. آقای رئیسی یگانه در تاریخ ۱۹ اسفند ۹۹ به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، مسیب رئیسی یگانه، زندانی سیاسی با پایان مرخصی به زندان اوین بازگشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

مسیب رئیسی یگانه امروز شنبه ۱۴ فروردین ماه، طی یک تماس تلفنی با نزدیکانش، از انتقال خود به زندان تهران بزرگ خبر داده است. به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی، وی در طول ایام مرخصی هر ۴۸ ساعت مکلف به ثبت امضا در کلانتری نواب بوده است.

مسیب رئیسی یگانه در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹، از زندان اوین به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود. آقای رئیسی یگانه چندی قبل نیز به مرخصی اعزام شده و در تاریخ ۱۶ دیماه ۹۹ با پایان ایام مرخصی، جهت تحمل ادامه دوران محکومیت خود به زندان اوین بازگشته بود. او که مبتلا به بیماری قلبی است، پیشتر به دنبال وجود علائم مشابه بیماری کرونا به مرخصی اعزام شد و در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۹ با پایان ایام مرخصی به زندان بازگشت.

مسیب رئیسی یگانه در تاریخ ۲۸ شهریور ۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۳۱ روز با پایان مراحل بازجویی به بند ۴ زندان اوین منتقل شد. آقای رئیسی یگانه پس از ۱۷ روز نگهداری در بند عمومی با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

مسیب رئیسی یگانه سپس توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات اسلام و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال ۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان به ریاست قاضی احمد زرگر تهران عینا تایید شد.

وی در سال ۹۵ نیز بازداشت و توسط دادگاه انقلاب خوزستان به ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شد که این حکم با قطعی شدن حکم جدید لازم الاجرا شده است.

آقای رئیسی یگانه نهایتا در تاریخ ۱۵ بهمن ۹۸ پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و برای تحمل مدت محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

مسیب رئیسی یگانه متولد ۱۳۶۲ است.

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.