دستکم دو تجمع اعتراضی برگزار شد



امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد، شماری از کارگران بخش کشاورزی نیشکر هفت تپه در مقابل ساختمان مدیریت این مجموعه و همچنین جمعی از پرسنل آبفای اهواز در مقابل ساختمان این شرکت، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، شماری از کارگران بخش کشاورزی نیشکر هفت تپه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان مدیریت این مجموعه، دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران حاضر در تجمع امروز گفتند: “در تجمع روز نخست که دیروز (سه شنبه ۱۱ خردادماه) در مقابل ساختمان مدیریت این مجتمع صورت گرفت به جز وعده‌ پیگیری هیچ پاسخ قاطعی از سوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان امروز نیز در مقابل ساختمان اداری مقابل دفتر مدیریت تجمع کنیم”.

کارگران معترض می‌گویند دلیل اعتراض ما کارگران بخش کشاورزی مجتمع نیشکر هفت تپه به ممنوعیت‌های اعلام‌ شده برای کشت و استفاده از آب برای مزارع است.

به گفته آنان، کارگران این واحد تولیدی به این دلیل پیگیر مطالبات خود هستند که دغدغه تامین معاش خانواده‌هایشان را دارند و از مدیریت کارخانه و مسئولان شهرستانی و استانی انتظار دارند که به دغدغه‌های آن‌ها احترام بگذارند.

معترضان با بیان اینکه تامین مخارج زندگی بسیار برایمان سخت شده، در ادامه گفتند: در صورتی که مشکل بی‌آبی مزارع زیر کشت هفت تپه مرتفع نشود جدا از به هدر رفتن زحمات یکساله‌مان، امنیت شغلی و حقوقی کارگران شاغل در مزارع همانند کارگران آب رسان و میراب با خشک شدن مزارع سر سبز به خطر خواهد افتاد.

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.