اعتصاب غذای باپیر برزه در زندان نقده

 



باپیر برزه، زندانی سیاسی زندان نقده از روز شنبه ۲۷ شهریورماه در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، باپیر برزه، زندانی محبوس در زندان نقده، دست به اعتصاب غذا زد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است؛ این زندانی در اعتراض به انتقال از زندان باز به زندان بسته دست به اعتصاب زده است. وی با شکایت اداره اطلاعات پیرانشهر از زندان باز به زندان بسته منتقل شده است.

پیشتر شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی با آزادی مشروط این زندانی مخالفت کرد و اوایل سال جاری نیز درخواست آزادی با پابند الکترونیکی این شهروند رد شد. وی پس از موافقت مسئولان قضایی به زندان باز منتقل شده بود.

در تاریخ ۱۹ آذرماه ۹۷، باپیر برزه به همراه یک شهروند دیگر به نام “کیوان نژادرسول، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط شعبە‌ی ١٠٢ دادگاه کیفری این شهرستان از بابت اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام به ترتیب به ۸ ماه و ۴ سال حبس تعزیری محکوم شدند. این شهروندان همزمان با صدور رأی دادگاه بدوی، با تودیع وثیقه آزاد شدند.

حکم صادره علیه وی مردادماه سال گذشته توسط دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ۲ سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

پیش از کاهش حکم حبس، محکومیت باپیر برزه در شعبه‌ یکم دادگاه تجدیدنظر ارومیه به ۴ سال حبس افزایش و حکم صادره علیه کیوان نژادرسول در همین شعبه به ۴ سال حبس تقلیل پیدا کرد.

باپیر برزه در تاریخ ۱ مهر ۹۹، جهت اجرای حکم حبس، راهی زندان نقده شد. وی در تاریخ  ۲۰ مهر ۹۹، پس از ابتلا به ویروس کرونا از این زندان به مرخصی اعزام و ۲۱ آذرماه ۹۹ با پایان ایام مرخصی به زندان بازگشته بود.

باپیر برزه فرزند عثمان و از اهالی روستای چیانه از توابع شهرستان پیرانشهر است.

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.