محمد امامی به حبس و شلاق محکوم شد

 


  محمد امامی، شهروند ساکن تبریز، توسط شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری دو تبریز به تحمل ۱۶ ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد.

بر اساس رای دادگاه، اجرای حکم حبس وی به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد امامی، فعال ترک (آذربایجانی)، توسط دادگاه کیفری تبریز به حبس و شلاق محکوم شد.

بر اساس این حکم که از سوی شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری دو تبریز صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای امامی از بابت اتهام “تمرد به مأمور دولت” به ۸ ماه حبس، از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” به ۸ ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق و از بابت اتهام “ایراد ضرب و‌جرح عمدی در خصوص شکایت مامور نیروی انتظامی” به پرداخت دیه محکوم شده است. بر اساس رای دادگاه، اجرای حکم حبس وی به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.

این شهروند در تاریخ ۲ مردادماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد. وی نهایتا یک هقته پس از بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بود.

لازم به ذکر است؛ روز شنبه ۲ مردادماه، شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند که در جریان این تجمع شماری از شهروندان بازداشت شدند.

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.