دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

 


 روز گذشته و امروز سه شنبه ۱۶ آذرماه، شماری از ساکنین جنوب کرمان در مقابل درب ورودی تونل انتقال آب این شهر، گروهی از کارگران شرکتی صنعت برق کشور مقابل ساختمان وزارت نیرو، جمعی از دانشجویان پزشکی دانشگاه شهرکرد در محوطه این دانشگاه، تعدادی از از کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری شوش، تنی از مالکان زمین‌های دارایی در گلشهر ارومیه در مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی و شماری از کشاورزان آباده در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰، شماری از ساکنین جنوب کرمان، در اعتراض به انتقال آب سرشاخه‌های هلیل رود به کرمان در مقابل درب ورودی تونل انتقال آب این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع کارگران شرکتی صنعت برق کشور

به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، گروهی از کارگران شرکتی صنعت برق کشور برای پیگیری وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان وزارت نیرو تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت: “اعتراض‌ امروز کارگران شرکتی صنعت برق کشور که از نقاط مختلف به تهران و در مقابل ساختمان وزارت نیرو حاضر شده‌اند برای مشخص شدن وضعیت شغلی آنها برپا شده است. این کارگران خواستار حذف پیمانکاران در مجموعه وزارت نیرو هستند”.

وی با اشاره به اینکه به صورت قرارداد شرکت و حجمی در شرکت‌های مختلف پیمانکاری به کار مشغول هستیم، افزود: “می‌خواهیم وضعیت استخدامی ما به قرارداد مستقیم تبدیل شود”.

یکی دیگر از معترضان با انتقاد از ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی کشور که امکان تبدیل وضعیت همکاران ایثارگر را فراهم کرده است گفت: “ما از تامین شدن امنیت شغلی همکاران ایثارگر خود بسیار خرسند هستیم اما معتقدیم دولت باید امکان تبدیل وضعیت همه کارگران را که امنیت شغلی و معیشتی خوبی ندارند را فراهم کند”.


تجمع دانشجویان پزشکی دانشگاه شهرکرد

به گزارش هرانا، امروز سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، شماری از دانشجویان پزشکی دانشگاه شهرکرد در محوطه این دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این دانشجویان دلیل تجمع خود را اعتراض به اعمال تبعیض در پرداخت حق کرونا و کارانه خود عنوان کردند.


تجمع کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

به گزارش هرانا، امروز سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، شماری از کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری شوش خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این کارگران خواهان بازگشت به کار و اصلاح قراردادهایشان هستند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.


تجمع مالکان زمین‌های دارایی در گلشهر ارومیه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، شماری از مالکان زمین‌های دارایی در گلشهر ارومیه با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گفته شهروندان حاضر در این تجمع؛ علیرغم گذشت ۳۰ سال از زمان خریداری این اراضی توسط مالکان، تاکنون وضعیت این اراضی تعیین تکلیف نشده است و آن ها علیرغم پیگیری و مراجعه به ادارات مربوطه تاکنون پاسخی دریافت نکرده اند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از مردم معترض از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر، با برپا کردن چادر مقابل درب ورودی کارگاه تونل انتقال آب از سمت گلزار بردسیر، مانع انجام عملیات حفاری تونل شدند.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو

هدف ١٦- ترويج جوامع صلح جو و دسترسى به عدالت براى همه و ايجاد نهادهاى مؤثر، پاسخگو و فراگير در تمام سطوح

هدف ۸- ترویج رشد فراگیر و پایدار اقتصادی، اشتغال کامل و مولد و شغل مناسب برای همه 


مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ۸- رعایت حقوق انسانی توسط قانون

ماده ۲۲- حق امنیت اجتماعی، فرهنگی و مالی

ماده ۲۳- حق امنیت کار

ماده ۲۹ حق مسئولیت نسبت به جامعه 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.