دادگاه تجدید نظر؛ کورش قاسمی به ۵ سال حبس محکوم شد

 


 کورش قاسمی شهروند ساکن اهواز توسط شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر استان خوزستان به ۵ سال حبس محکوم شد.

 با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۴ سال حبس به عنوان مجازات اشد در خصوص وی قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کورش قاسمی شهروند ساکن اهواز توسط دادگاه تجدید نظر استان خوزستان به تحمل دوران حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر استان خوزستان در تاریخ ۲۵ آبان ماه صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای قاسمی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به نفع گروههای معاند نظام” به تحمل یک سال حبس تعزیری و بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور” به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۴ سال حبس به عنوان مجازات اشد در خصوص وی قابل اجرا است.

جلسه بدوی رسیدگی به اتهامات آقای قاسمی در تاریخ ۲۱ فروردین سال جاری توسط شعبه ۱ دادگاه ان  قلاب اهواز برگزار شد. وی در این دادگاه از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروههای معاند نظام” به تحمل یک سال حبس تعزیری، بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور” به تحمل چهار سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی به اقامت اجباری در شهرستان سرباز به مدت ۲ سال محکوم شد.

آقای قاسمی در تاریخ ۲۴ شهریور ۹۹ بازداشت و پس از۲۰ روز از بازداشتگاه وزارت اطلاعات اهواز به زندان مرکزی این شهر منتقل شد. نیروهای امنیتی در زمان بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کردند و شماری کتاب، تلفن همراه، کلکسیون تمبر و یک سماور زغالی را ضبط کرده و با خود بردند.

وی نهایتا در تاریخ ۷ آبان همان سال با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلون تومانی به صورت موقت آزاد و در تاریخ ۲۹ آذر طی ابلاغیه‌ای جهت تفهیم اتهام به شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای اهواز احضار شد.

آقای قاسمی سابقه بازداشت در سال ۸۹ در جریان یک تجمع اعتراضی در تهران را نیز دارد.

کورش قاسمی متولد ۱۳۴۷ و مهندس شیمی است.

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.