تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزانه انصاری فر

 


  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزانه انصاری فر، شهروند ساکن بهبهان و خواهر فرزاد انصاری فر، یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ در تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندرماهشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزانه انصاری فر، شهروند ساکن بهبهان تعیین شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم انصاری فر در تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندرماهشهر از بابت اتهام “نشر اکاذیب” برگزار خواهد شد.

این پرونده با شکایت دادستان بهبهان در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان علیه خانم انصاری فر گشوده شده است.

جلسه نخست دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم انصاری فر از بابت پرونده دیگری در تاریخ ۴ دیماه در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بهبهان به ریاست قاضی رسول رسولی نژاد همراه با شمار دیگری از شهروندان برگزار شد. جلسه دوم این دادگاه در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه در این شعبه برگزار خواهد شد.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان تعدادی از شهروندان ساکن این شهر ازجمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمدحسین قنواتی، احسان عبدالله نژاد و محمد حشم دار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند. هرانا همچنین در تاریخ ۱ آبان‌ماه سال گذشته از صدور حکم ۱۰۹ سال حبس و ۲۵۹۰ ضربه شلاق برای ۳۶ تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان در بهبهان توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان خبر داد.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو

هدف ۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 


مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ۸- رعایت حقوق انسانی توسط قانون

ماده ۹- عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ۲۲- حق امنیت اجتماعی 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.