بازداشت ده ها تن از معلمان معترض در تهران

 


  محمد حبیبی، عضو و سخنگوی هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران از بازداشت ده ها تن از معلمان و فرهنگیان معترض خبر داد.

بازداشت این شهروندان در جریان تجمعات سراسری معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته امروز پنجشنبه ۱ اردیبهشت‌ماه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد حبیبی، عضو و سخنگوی هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران از بازداشت ده ها تن از معلمان و فرهنگیان معترض خبر داد.

به گفته آقای حبیبی از میان ۴۰ تن از معترضان بازداشتی در بازداشتگاه وزرای تهران تنها هویت ۴ تن مشخص است. وی اسامی شهروندان بازداشت شده را “شهرزاد قدیری، عضو کانون صنفی معلمان، معصومه زمانی، علی گودرزی و قدرت فرقانی، معلم بازنشسته ۸۲ ساله” عنوان کرده است.

بازداشت این شهروندان در جریان تجمعات سراسری معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته امروز پنجشنبه ۱ اردیبهشت‌ماه صورت گرفته است.

اجرای کامل قانون رتبه بندی فرهنگیان شاغل و همچنین قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، آموزش رایگان و با کیفیت برای دانش آموزان، تشکیل کلاس‌های درس با ظرفیت حداکثر ۱۶ دانش آموز و آزادی معلمان زندانی، از جمله مطالبات معلمان و فرهنگیان معترض است.

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.