دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

 

امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین، شماری از اهالی روستای سراوان واقع در شهرستان رشت برای یازدهمین روز متوالی در این روستا،

جمعی از رانندگان کامیون در مقابل ساختمان مجلس واقع در تهران و همچنین گروهی از پرسنل مراکز تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از جمله پرسنل نوبت‌کار شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، کارون، آغاجاری و مسجد سلیمان، بصورت جداگانه در محوطه ساختمان این شرکت‌ها در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، شماری از اهالی روستای سراوان واقع در شهرستان رشت، برای یازدهمین روز متوالی در این روستا دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این افراد در اعتراض به دفن غیر بهداشتی زباله و انباشت چندین ساله پسماند در مناطق جنگلی این روستا صورت گرفته است.

آنها اظهار داشتند: تا زمانی که ارگان های متولی به وعده های خود مبنی بر ممنوعیت ورود زباله به جنگل‌های سرسبز سراوان عمل نکنند، به اعتراض خود ادامه خواهیم داد؛ چرا که این معضل نه تنها حیات محیط زیست منطقه را به خطر انداخته است، بلکه تهدیدی جدی برای سلامتی هزاران فرد ساکن در این منطقه محسوب میشود.

مردم منطقه می‌گویند که وجود حجم زیاد زباله‌ها، شیرابه‌ها، حشرات و مگس های فراوان منجر به ابتلای برخی‌ از ساکنین به بیماری‌های پوستی شده است.

قریب به ۴۰ سال است که زباله‌های شهر رشت و چندین شهر دیگر استان گیلان به روستای سراوان منتقل می‌شود؛ به طوری که منابع خبری رسمی، ارتفاع زباله‌ها در این منطقه را ۹۰ الی ۱۱۰ متر عنوان می کنند.

تجمع رانندگان کامیون در تهران

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، جمعی از رانندگان کامیون در تهران، در مقابل ساختمان مجلس دست به تجمع زدند.

این شهروندان نسبت به عدم اسقاط ماشین ها به نرخ دولتی و ذی نفع بودن واسطه ها و شرکت های مختلف در این امر و همچنین مشکلات معیشتی ناشی از بیکاری معترض‌اند؛ آنها نبود بیمه تکمیلی و گرانی لوازم یدکی را از دیگر دلایل تشکیل این تجمع عنوان می کنند.

یکی از معترضان به نماینده‌ مردم اسدآباد در مجلس که برای سخنرانی در تجمع حاضر شده می‌گوید: «دیگر چیزی نداریم بفروشیم. معنی ۱۰ ماه بیکاری را می‌فهمید؟»

در این راستا خبرگزاری فارس به نقل از دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور نوشت: برخی راننده‌ها با افزایش قیمت کامیون اسقاطی مراتب اعتراض خود را بابت حذف قانون نوسازی در قبال اسقاط، اعلام کرده‌اند در حالی که اسقاط کامیون در تعهد شرکت‌های واردکننده کامیون دسته‌دوم بوده است.

تجمع پرسنل نوبت‌کار مراکز تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، جمعی از پرسنل مراکز تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از جمله پرسنل نوبت‌کار شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، کارون، آغاجاری و مسجد سلیمان، بصورت جداگانه در محوطه ساختمان این شرکت ها، دست به تجمع زدند.

این افراد به تصمیم شرکت مبنی بر تغییر شیفت نوبت‌کاری به شیفت چرخشی ۸ ساعته اعتراض دارند و خواستار تثبیت نوبت‌کاری ۱۲ ساعته هستند.

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.