بازداشت آرمین شریفه و هاوژین لطیفی توسط ماموران اطلاعات سپاه

 


 آرمین شریفه فعال کارگری و همسرش هاوژین لطیفی، صبح امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، توسط مأموران اطلاعات سپاه در منزل پدر آقای شریفه بازداشت شدند.

ماموران ضمن تفتیش منزل برخی لوازم شخصی آن ها از جمله تلفن همراه و چند کتاب را ضبط کرده و با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، آرمین شریفه فعال کارگری و همسرش هاوژین لطیفی، در پی مراجعه مأموران اطلاعات سپاه بازداشت شدند.

رضا شریفه پدر این فعال کارگری ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود گفته که ماموران ضمن تفتیش منزل برخی لوازم شخصی آن ها از جمله تلفن همراه و چند کتاب را ضبط کرده و با خود بردند. در مراجعه رضا شریفه به اطلاعات سپاه به او گفته شده است آرمین شریفه و همسرش تحت بازجویی قرار دارند.

رضا شریفه در ادامه با اشاره به اینکه فرزند وی به بیماری سرطان غدد لنفاوی مبتلاست، نوشته است: “هر نوع خطر و استرسی فرزندم را تهدید کند مسئول مستقیم و مشخص اش اطلاعات سپاه و قوه قضائیه جمهوری اسلامی است”.

آرمین شریفه پیش از این نیز بارها سابقه بازداشت و احضار داشته است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 8-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده 9-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی 

ماده 18 و 19-حق آزادی عقیده و بیان

ماده 22-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی

ماده 25: حق خوراک، مسکن و مراقبت های طبی و خدمات لارم اجتماعی برای همه

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.