بازداشت حسن سعیدی توسط نیروهای امنیتی در تهران

 


 شب چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد.

ماموران پس از بازداشت او ضمن تفتیش منزل تلفن همراه وی و سایر اعضای خانواده را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، شب چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد.

براساس این گزارش ماموران وزارت اطلاعات از طریق پشت بام وارد منزل این شهروند شده و پس از بازداشت او ضمن تفتیش منزل تلفن همراه وی و سایر اعضای خانواده را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

آقای سعیدی طی تماس کوتاه تلفنی با خانواده خود از انتقالش به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داده است.

کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنین هویت پنج تن دیگر از بازداشت شدگان به نام‌های “وحید فریدونی، علیرضا زارعی، جواد صادقی پور، محمد عباس دایی و واحدصالح پور” را احراز کرده و از صدور قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای وحید فریدونی خبر داده است.

بنا بر این گزارش تمامی بازداشت شدگان در زندان اوین نگهداری میشوند و روز گذشته پس از مراجعه خانواده آقای فریدونی برای تودیع قرار به آنها اعلام شده بود که برای تمامی آنان تا تاریخ ۲۹ اردیبهشت تصمیم گیری خواهد شد.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 8-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده 9-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی 

ماده 18 و 19-حق آزادی عقیده و بیان

ماده 22-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی

ماده 25: حق خوراک، مسکن و مراقبت های طبی و خدمات لارم اجتماعی برای همه

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.