احضار ایوب و داوود شیری به دادسرای تبریز


  ایوب و داوود شیری، فعالین ترک (آذربایجانی) جهت اخذ آخرین دفاع به شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز احضار شدند.

آنان پیشتر در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۲ خرداد ماه با تودیع قرار آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا ، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ایوب و داوود شیری، فعالین ترک (آذربایجانی) به دادسرای عمومی و انقلاب تبریز احضار شدند.

این شهروندان جهت اخذ آخرین دفاع به شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ریاست قاضی سیدعلی موسوی اقدم احضار شدند. اتهام آنان «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

آنان پیشتر در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۲ خرداد ماه با تودیع قرار ۴۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

این شهروندان پیشتر نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته‌اند. آنان در تاریخ ۱ شهریورماه سال گذشته با پایان دوران محکومیت از زندان تبریز آزاد شدند. گفتنی است آزادی این شهروندان با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی در خصوص پرونده جدیدی که در دوران حبس برای آنها گشوده شده، صورت گرفته بود. این فعالین در تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۰ در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهر حاضر و از بابت اتهام “تشکیل گروه غیرقانونی جهت برهم زدن امنیت ملی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 8-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده 9-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی 

ماده 18 و 19-حق آزادی عقیده و بیان

ماده 22-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی

ماده 25: حق خوراک، مسکن و مراقبت های طبی و خدمات لارم اجتماعی برای همه

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.