خشونت خانگی؛ قتل یک زن توسط همسرش در تهران

 


 روز دوشنبه ۳۰ خرداد، یک زن جوان در تهران، در پی اختلافات خانوادگی توسط همسرش به قتل رسید. عامل قتل که متواری شده بود، بعد از شناسایی بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دیدبان ایران، روز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، یک زن در تهران در پی اختلافات خانوادگی توسط همسرش به قتل رسید.

بازپرس ساسان غلامی با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام این موضوع به ماموران کلانتری ۱۵۹ بی سیم، رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارگاهان پس از حضور در محل و انجام تحقیقات ابتدایی دریافتند که مردی ۲۱ ساله پس از قتل همسر ۲۰ ساله خود متواری شده است و با گذشت ساعاتی موفق به بازداشت متهم فراری شدند.

متهم در اعترافات خود به ماموران گفت: «ما تبعه یکی از کشورهای همسایه هستیم و ۶ سال قبل به ایران آمدیم. همسرم از اقوام نزدیکم بود و حاصل این ازدواج پسری دو ساله است. من ضایعات جمع کن هستم، اما وضع مالی خوبی ندارم و همسرم اصلاً به این موضوع توجه نمی‌کرد. درخواست‌های همسرم تمامی نداشت، سر همین موضوع باهم دعوایمان می‌شد و با وجود یک بچه این درگیری‌ها تمامی نداشت. آن شب از سر کار آمدم و خیلی خسته بودم همسرم دوباره شروع به غر زدن کرد و من از شدت عصبانیت پارچه‌ای را که در گوشه اتاق بود دور گردنش پیچاندم. به خودم که آمدم، دیدم همسرم نفس نمی‌کشد. بلافاصله به مادر و عمویم خبر دادم و آنها خودشان را به خانه رساندند و با اورژانس و پلیس تماس گرفتند. خودم هم فرار کردم، اما به شدت عذاب وجدان داشتم و ناراحت بودم و از اتفاقی که افتاده بشدت پشیمانم.»

به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران متهم به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد و تحقیقات ادامه دارد.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 3: حق حیات

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 8-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده 9-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی 

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.