تداوم بازداشت و اعتصاب غذای رضا شهابی در بند ۲۰۹ زندان اوین


  رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران، در چهاردهمین روز از اعتصاب غذای خود بسر میبرد.

او همچنین از حق برخورداری از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود محروم است. آقای شهابی علیرغم حال نامساعد جسمی و با گذشت ۴۵ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه از روز دوشنبه ۲۳ خردادماه در اعتصاب غذا بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای شهابی به هرانا گفت: «رضا شهابی در حالی با  حال نامساعد جسمی در چهاردهمین روز از اعتصاب غذای خود بسر میبرد که از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود نیز محروم است. روز گذشته خانواده وی در مراجعه به دادسرای اوین، دلایل محرومیت از تماس و ملاقات آقای شهابی را از مقامات مسئول جویا شدند؛ آنها “عدم اتمام مراحل بازجویی” را بهانه ای برای اعمال این محرومیت ها عنوان کردند.»

آقای شهابی علیرغم گذشت ۴۵ روز از زمان بازداشت، کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. رضا شهابی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شده بود.

روز یکشنبه ۲۲ خرداد امسال، قرار بازداشت رضا شهابی به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. پیشتر سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه با انتشار بیانیه ای نسبت به وخامت وضعیت جسمانی این فعال کارگری ابراز نگرانی کرده بود.

هرانا در تاریخ ۲۳ خردادماه امسال طی گزارشی از آغاز اعتصاب غذای رضا شهابی در اعتراض به تداوم بازجویی و بازداشت وی در بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای شهابی اطلاعی در دسترس نیست.

این فعال کارگری پیش از این نیز به واسطه فعالیت های صنفی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.