گزارشی از بازداشت الهام فرشاد در تهران

 


  الهام فرشاد، شهروندی که اخیرا ویدیویی از درگیری لفظی وی با یک روحانی در شبکه‌ های اجتماعی منتشر شده بود، پس از گذشت ۱۰ روز از زمان دستگیری با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایران اینترنشنال، الهام فرشاد، شهروند تهرانی که ۲۲ تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده بود آزاد شد.

بنابر این گزارش، آزادی موقت این شهروند مورخ ۱ مردادماه پس از گذشت حدود ۱۰ روز از زمان بازداشت و با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیونی صورت گرفته است.

پیش از این ویدیویی از دخالت یک روحانی در خصوص نحوه پوشش خانم فرشاد به بهانه “امر به معروف” و در پی آن درگیری لفظی این شهروند با “آمر به معروف” در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

خانم فرشاد که ۲۸ سال سن دارد، مدت بازداشت خود را در بند ۲۰۹ زندان اوین سپری کرد. در طول مدت بازداشت او تنها دوبار اجازه تماس کوتاه با خانواده خود را یافت.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 18 و 19: حق آزادی عقیده و بیان 

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.