وحید اشتری به دو سال حبس تعزیری و محرومیت های اجتماعی محکوم شد

 


  وحید اشتری روزنامه نگار، توسط دادگاه کیفری ۲ مجتمع قضایی کارکنان دولت به دو سال حبس تعزیری و محرومیت های اجتماعی محکوم شد.

گفته میشود که این پرونده با شکایت یکی از نهادهای امنیتی برای او گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دیده بان ایران، وحید اشتری به حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شد.

بر اساس این حکم که اخیرا بصورت غیابی توسط شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست جواد احمدی صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای اشتری به دو سال حبس تعزیری، محرومیت های اجتماعی و شغلی از قبیل ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی، روزنامه ها و سخنرانی ها به مدت دو سال، محکوم شده است.

در این گزارش به نقل از آقای اشتری آمده است: “بابت افشای اخبار سیسمونی نوه آقای قالیباف، خیریه آقای حسین طائب، مطالب مرتبط با ‎هولدینگ یاس و … بازپرس بدون گرفتن مستندات و دفاع آخر کیفرخواست صادر کرد. امروز متوجه شدم قاضی هم در همان روز برگزاری دادگاه رای را صادر کرده است. منطقا باید یک روز برای تایپ رای فاصله می‌گذاشتند که اینجور القا نشود؛ رای قبل از دادگاه تایپ شده است.”

وحید اشتری روزنامه نگار و فعال اجتماعی، پیشتر در اوائل خردادماه امسال با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی اش از تفهیم اتهام خود در دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داده بود. وی گفته بود که این پرونده با شکایت یکی از نهادهای امنیتی برای او گشوده شده است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 8-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده 9-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی 

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.