تمدید قرار بازداشت حسن سعیدی در بند ۲۰۹ زندان اوین

 


  روز یکشنبه ۲ مرداد، قرار بازداشت حسن سعیدی به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

این عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از تاریخ ۱ خردادماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱، قرار بازداشت حسن سعیدی به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

بر اساس این گزارش، وی طی تماس تلفنی از بند ۲۰۹ زندان اوین به خانواده خود اعلام کرد که قرار بازداشت مجدد یک ماهه به وی ابلاغ شده است.

آقای سعیدی که همچنان از ملاقات با خانواده محروم است، در پی اعتصاب غذا وزن زیادی را از دست داده و دچار ضعف شدید جسمانی شده است. وی اوایل تیر ماه در اعتراض به تداوم بازداشت و بازجویی ها دست به اعتصاب زد.

حسن سعیدی، شب چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد. ماموران پس از بازداشت او ضمن تفتیش منزل تلفن همراه وی و سایر اعضای خانواده را ضبط کرده و با خود بردند.

روز شنبه ۲۸ خرداد قرار بازداشت حسن سعیدی توسط بازپرسی دادسرای زندان اوین به مدت یک ماه تمدید شده بود.

این فعال کارگری روز یکشنبه ۱ خردادماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد و روز پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱، در پی وعده مساعد مسئولان نسبت به رسیدگی به خواسته هایش از جمله انتقال وی به بند عمومی، به اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 8-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده 9-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده 18 و 19: حق آزادی عقیده و بیان 

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.