سازمان اطلاعات نیروی انتظامی از بازداشت پنج تن خبر داد

 


  سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه ای بدون ذکر جزییات از بازداشت ۵ تن به اتهام جاسوسی خبر داد.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی، طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزئیات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی از بازداشت پنج تن تحت عنوان “مرتبطین سرویس‌ های اطلاعاتی موساد” خبر داد.

این سازمان بدون ذکر شهر بازداشت و جزییات این افراد مدعی شد: «آنها به جمع آوری اطلاعات از مناطق مهم و حیاتی کشور اقدام می‌کردند. همچنین اعضای این شبکه علاوه بر جمع آوری اطلاعات، اقدام به آتش سوزی، شعار نویسی و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران کرده و برای عملیات‌های مسلحانه و خرابکاری نیز آموزش‌ دیده بودند.»

در این اطلاعیه به هویت و وضعیت فعلی این افراد اشاره ای نشده است.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزئیات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 18 و 19: حق آزادی عقیده و بیان 

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.