دادگاه تجدیدنظر کردستان؛ پنج شهروند به حبس محکوم شدند

 


  فردین رحیمی، علی الله ویسی، مهدی صیفی، سیروان عبداللهی و مرضیە مراد ویسی، شهروندان اهل سنندج، توسط دادگاه تجدیدنظر استان کردستان مجموعا به ۲۰ سال حبس تعلیقی و ۲۵ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبرنیوز، پنج شهروند اهل سنندج، توسط دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به حبس محکوم شدند.

براساس این گزارش، فردین رحیمی، علی الله ویسی، مهدی صیفی، سیروان عبداللهی و مرضیە مراد ویسی، پس از اعتراض به رای، توسط شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان کردستان، به اتهام “تبلیغ علیه نظام، همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون و تشکیل گروه غیر قانونی” هر کدام را به ۴ سال حبس تعلیقی و ۵ ماه حبس تعزیزی محکوم شدند.

پیشتر در تاریخ ۱۵ آبان‌ ۱۴۰۰، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مرضیه غلام‌ویسی، سیروان عبداللهی، عطاالله رضاربابی، مهدی صیفی، فردین رحیمی، قانع خاطری و علی الله‌ویسی در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی برگزار شد، آخرین جلسه دادگاه  رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۲۳ اسفندماه ١۴٠٠ در این شعبه برگزار شد و این شهروندان نهایتا در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” هر یک به دو سال حبس محکوم شدند.

این شهروندان اردیبهشت‌ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام دوران بازجویی به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بودند.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 8-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده 9-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده 18 و 19: حق آزادی عقیده و بیان 

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.