خودکشی دو نوجوان در شهرستان های دلفان و دالاهو

 


 دو پسر نوجوان ۱۷ و ۱۵ ساله اهل شهرستان های دالاهو در استان کرمانشاه و دلفان در استان لرستان، اوایل تیرماه امسال دست به خودکشی زده و جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای پنجشنبه ۹ تیرماه و جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱، دو پسر نوجوان ۱۷ و ۱۵ ساله اهل شهرستان های دالاهو در استان کرمانشاه و دلفان در استان لرستان دست به خودکشی زدند.

هویت این نوجوانان “سجاد اکبریان، فرزند علی، ۱۵ ساله و اهل شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان” و “سیروان دوستی، ۱۷ ساله، فرزند عادل و اهل روستای توتشامی از توابع شهر گهواره از توابع شهرستان دالاهو ” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در خصوص مرگ سیروان دوستی به هرانا گفت: “این نوجوان اواسط تیرماه گذشته از طریق اسلحه شکاری به خود شلیک کرده و جانش را از دست داد. هنوز درباره انگیزه وی اطلاعی وجود ندارد.”

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 3: حق حیات

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 22: حق امنیت اجتماعی و مالی

ماده 25: حق خوراک ، مسکن و خدمات بهداشتی و درمانی

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.