پیرانشهر؛ تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت سلیمان سالک


 سلیمان سالک شهروند بازداشتی اهل مهاباد، علیرغم گذشت ۱۷ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بی خبری بسر می‌برد. بی خبری از سرنوشت این شهروند، به افزایش نگرانی خانواده و نزدیکان وی منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، امروز یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، سلیمان ساک شهروند بازداشتی اهل مهاباد کماکان در بازداشت و بی خبری بسر می‌برد.

بی خبری از وضعیت این شهروند علیرغم گذشت ۱۷ روز از زمان دستگیری همچنان ادامه داشته و او تاکنون هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “آقای سالک تاکنون از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده و پیگیری‌های خانواده این شهروند جهت اطلاع از سرنوشت او بی‌نتیجه بوده است”.

سلیمان سالک روز پنجشنبه ۲۷ مردادماه، پس از احضار به دادگاه انقلاب پیرانشهر، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

این شهروند پیش از این نیز در تاریخ ۷ تیرماه ۱۴۰۱، بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی در محور پیرانشهر به مهاباد بازداشت و به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی ارومیه منتقل شد. وی در تاریخ ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، با پایان مراحل بازجویی به زندان نقده انتقال داده شد. آقای سالک نهایتا در تاریخ ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه به طور موقت از زندان نقده آزاد شده بود.

تاکنون، از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 8-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده 9-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده 18 و 19: حق آزادی عقیده و بیان 

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.