با حکم دادگاه تجدیدنظر؛ میلاد افتخاری به سه سال حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شد

 


 حکم محکومیت میلاد افتخاری، شهروند اهل شهرستان لارستان، توسط شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس عینا تایید شد.

وی پیشتر توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به سه سال حبس تعزیری و محرومیت های اجتماعی محکوم شده بود. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲ سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدید نظر استان فارس حکم محکومیت میلاد افتخاری، شهروند اهل شهرستان لارستان را عینا تایید کرد.

بر اساس این حکم که شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس صادر و امروز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه به میلاد افتخاری ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «توهین به رهبری به ۲ سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲ سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

وی مدت محکومیت خود را تحت نظارت سامانه الکترونیکی در شهر محل سکونت خود با معرفی روزانه به سازمان اطلاعات سپاه سپری خواهد کرد.

از مصادیق اتهامات این شهروند می‌توان به نوشتن مطالب انتقادی علیه علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و انتشار این مطالب در صفحات شخصی وی اشاره کرد.

پیشتر در تاریخ ۲۱ تیرماه امسال شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز میلاد افتخاری را به سه سال حبس تعزیزی و محرومیت های اجتماعی، محکوم کرد.

این شهروند در تاریخ ۲ خردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با پایان مراحل بازجویی به زندان لارستان منتقل شد. ماموران در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل برخی لوازم شخصی وی از جمله تلفن همراه، ۴ تا عدد فلش مموری و کارت ملی وی را ضبط کرده و با خود بردند. او نهایتا مورخ ۹ خردادماه با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان لارستان آزاد شد.

آقای افتخاری در تاریخ ۱ تیرماه ۱۴۰۰ نیز پس از احضار به سازمان اطلاعات سپاه و حضور در این محل تحت بازجویی قرار گرفته بود. در جریان این بازجویی به آقای افتخاری گفته شده بود در صورت تکرار انتشار مطالب و تصاویر انتقادی در فضای مجازی و انتقاد از علی خامنه ای و سپاه پاسداران، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. او نهایتا با اخذ تعهد کتبی آزاد شده بود.

میلاد افتخاری، ۲۶ ساله، فارغ التحصیل کارشناسی علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه تهران و شهروند اهل بیرم از توابع شهرستان لار واقع در استان فارس است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 8-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده 9-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده 18 و 19: حق آزادی عقیده و بیان 

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.