فقر در ایران، همان قناعت اجباری !

 به تازگی صحبت های یکی از کارشناسان صدا سیما که برای مردم دم از قناعت میزند در بین مردم دست به دست میشود و باعث خشم بسیاری  شده است، مردم ملتی که باید آرزوهای خود را نابود شده بدانند و حتی در مورد ساده ترین اقلام خوراکی مثل مرغ و گوشت و میوه هم قناعت به خرج بدهند و اگر هم کسی هم نخواهد قناعت داشته باشد باید در انتظار سرکوب حکومت ، زندان و گلوله باشد.

خانوم کارشناس که تکلیفش معلومه بالاخره باید در راستای مدار صدا و سیما باشه. راستای کثیفی همانند حکومت اما این دفعه به مدیریت علی عسگری!

اون آقای مجری که بار اولشم نیست که غافلگیر میشه که شاید خودش مهمان هاش رو دعوت نمیکنه گفتند: طرف تو میوه فروشی میاد یه خوشه موز برمیداره و جرینگی پولش رو میده ، این دهن کجی میکنه به مایی که نمیتونیم بخریم!

یعنی اومدند افاضات مهمان را ماست مالی کنند خودشون حرفی زدند که بیا و ببین. دهن کجی به مردم دقیقا برنامه های سازمانی و حکومتی هست که شده توجیه کننده بی تدبیری و کم کاری حکومت و تمامی مسئولانش از شخص اول مملکت تا کوچکترینشان .

نکته قابل توجه اینجاست که در این سالها مسئولان مملکت به بازی با کلمات روی آوردند تا کم کاری هایشان را بپوشانند. در میان این کلمات، واژه "قناعت" در این سال ها بسیار شنیده میشود اما در معنای کاملا متفاوت، در صحبت های مسئولین میبایست  به جای واژه قناعت واژه فقر را به کار رود زیرا واژه قناعت معنای دیگری دارد‌. قناعت وقتی معنا دارد که توان خرید داشته باشی اما خود خواسته تصمیم بگیری هزینه نکنی و نخری، اینکه کالا باشه و نتونی بخری فقره. فقر اجباری که مردم ایران سالهاست با آن درگیر هستند. آن ها مجبورند فقیر باشند تا حاکمان ثروتمند باشند. آن ها مجبورند فقیر باشند تا مردمان دیگر کشور ها در رفاه باشند. آن ها مجبورند فقیر باشند تا تروریست های نیابتی ایران اسلحه داشته باشند. مردم ایران مجبورند!

واژه اجبار سالهاست در ایران به یک واژه عادی تبدیل شده است ، اجبار هایی بدون دلیل که در مقالات بعد مفصل به آن پرداخته میشود.

این گونه صحبت ها  برای اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود که در صدا سیما پخش میشود، پیش ‌تر ها هم احمد جنتی گفته بود که اشکالی ندارد مردم حتی یک وعده در روز غذا بخورند!  

در آخر هم باید گفته شود که روندی که حکومت در پیش گرفته است، خبری از گشایش اقتصادی نیست بلکه روز به روز مردم فقیر میشوند.

برای دیدن ویدیو بر روی " لینک " کلیک کنید.

ممنون که وقت گذاشتید. به امید آزادی .

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.