اعتصاب غذای فرزاد سامانی در بازداشتگاه‌ اطلاعات سپاه ارومیه



فرزاد سامانی دانشجوی بازداشتی در یکی از بازداشتگاه‌های اطلاعات سپاه ارومیه، روز یکشنبه ۹ خردادماه، اقدام به اعتصاب غذا کرد. اعتصاب غذای آقای سامانی در اعتراض به تحت فشار قرار گرفتن از سوی نیروهای اطلاعات سپاه و تمدید قرار بازداشت او صورت گرفته است. این دانشجوی مقطع کارشناسی روز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۹۹، در خوابگاه دانشگاه خوازمی واقع در کرج بازداشت و مدتی بعد به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شد. بازپرسی دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد قرار بازداشت این شهروند و ساکار عینی را برای ششمین بار متوالی تمدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز یکشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۰، فرزاد سامانی دانشجوی بازداشتی در یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه ارومیه دست به اعتصاب غذا زد.

در این گزارش به نقل از برادر فرزاد سامانی آمده است: برادرم در اعتراض به فشار نیروهای اطلاعات سپاه و تمدید قرار بازداشتش توسط دادگاه انقلاب مهاباد دست به اعتصاب غذا زده است.

وی افزود: قاضی غلامی، قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب مهاباد برای ششمین بار متوالی قرار بازداشت فرزاد، ساکار عینی و دو نفر دیگر که بیستم دی‌ماه سال گذشته توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده‌اند، تمدید کرده است.

فاروق سامانی اظهار داشت: برادرم فرزاد در ملاقاتی کە با خانوادە داشتە است، اعلام کرد کە تحت فشار برای اعتراف و پذیریش اتهامات نیروهای اطلاعات سپاه است.

وی ادامه داد: جان فرزاد، ساکار و دو نفر دیگر در خطر است.

پیشتر نیز در فروردین سال جاری، بازپرسی دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد قرار بازداشت فرزاد سامانی و ساکار عینی را برای چهارمین بار متوالی تمدید کرد.

فرزاد سامانی دانشجوی مقطع کارشناسی روز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در خوابگاه دانشگاه خوازمی واقع در کرج و همچنین ساکار عینی در همین تاریخ، در تهران بازداشت شدند.

این شهروندان مدتی بعد جهت انجام مراحل بازجویی به بازداشتگاه ‌اطلاعات سپاه در شهرستان ارومیه منتقل شدند.

 تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است از میان آنها، آقای سامانی پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت در دادگاه انقلاب را دارد.

ماده های نقض شده قوانین حقوق بشر :

نقض ماده 5 : شکنجه ممنوع

نقض ماده 7 : همه در برابر قانون مساوی هستند

نقض ماده 8 : رعایت حقوق انسانی توسط قانون

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.