بازداشت ۱۳ تن تحت عنوان «مخالفان نظام» در نا آرامی های آستارا و اردبیل



طی روزهای اخیر ۱۳ شهروند در پی بروز نا آرامی در شهرهای آستارا و اردبیل بازداشت شدند. جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن اعلام این خبر افراد بازداشت شده را مخالف نظام خوانده و مدعی شد که این رویدادها از پیش برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، طی روزهای اخیر، ۱۳ شهروند در آستارا و اردبیل در پی بروز نا آرامی و نزاع میان برخی اهالی، بازداشت شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان، مدعی شد: “برخی از جریانات طی چند روز گذشته در آستارا اتفاق افتاد که از مدت ها پیش توسط دشمنان نظام با دامن زدن به مسائل قومی گرایانه برنامه ریزی شده بود. در همان لحظات نخست وقوع این حادثه هفت نفر از عوامل اصلی درگیری در میدان گاز آستارا دستگیر شدند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از تفرقه افکنان و اخلال گران اصلی این حادثه در استان اردبیل دستگیر شدند.”

حسین حسن پور ادامه داد: “در شب گذشته و در کمتر از یک ساعت، سه تجمع در سه نقطه شهر آستارا رخ داد. این تجمع ها در تونل گردنه حیران، میدان فرمانداری و در نهایت ایست بازرسی قلعه بود که با حضور پلیس و همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای امنیتی خاتمه پیدا کرد.”

در این گزارش به هویت و محل نگهداری افراد بازداشت شده، اشاره ای نشده است.

ماده های نقض شده قوانین حقوق بشر :

قض ماده 19 : حق آزادی بیان

نقض ماده 20 : حق آزادی تجمع و تظاهرات

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.