سریال “میخواهم زنده بمانم” توقیف شد



پخش سریال “می خواهم زنده بمانم” به کارگردانی شهرام شاه حسینی، با درخواست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، به علت آنچه “توهین به یک سازمان انقلابی” عنوان شده است تا زمان رفع ابهامات و اعمال اصلاحات متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، سریال “می خواهم زنده بمانم” به کارگردانی شهرام شاه حسینی، تا زمان رفع ابهامات و اعمال اصلاحات اجازه پخش نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، توقیف این سریال با درخواست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی صورت گرفته است.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی در خصوص علت توقیف این سریال خانگی مدعی شده است: “این سریال ایراد “ماهوی”، “شکلی” و “محتوایی” داشته و داستان فاقد مستندات و بر مبنای “تخیلات” و “رویاپردازی” نویسنده بوده که نیازمند اصلاحات اساسی است که مراتب، به عوامل و سازندگان اصلی سریال ابلاغ شد لذا علیرغم تعهدات اخذ شده درباره اعمال اصلاحات، اقدامی صورت نگرفته است. از آنجایی  که در سکانسهایی از این  سریال خانگی  به پیشینه یک سازمان انقلابی و  پیشکسوتانی که سالیان متمادی در خط مقدم صیانت و پاسداری  از ارزشهای اسلامی و انقلابی تلاش کرده  و با نادیده‌انگاری ایثارگری‌هایشان در این سریال، به  جایگاه و کارنامه درخشانشان توهین نیز شده است که  وقایع تحریف شده در این سریال موجبات نگرانی و تکدر خاطر تعداد زیادی از بینندگان عزیز را فراهم آورده  است. لذا، ادامه روند پخش این سریال در دست بررسی و رسیدگی است”.

ممیزی به معنای سانسور از طریق ایراد خطا و دستور تغییر و یا حذف توسط نهادهای مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،شورای پروانه نمایش و سازمان صدا و سیما و بعضاً توسط نهادهای قضایی و امنیتی در ایران صورت می‌گیرد.


ماده های نقض شده قوانین حقوق بشر :

نقض ماده 18 : حق آزادی عقیده

نقض ماده 19 : حق آزادی بیان

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.