دستکم چهار تجمع اعتراضی برگزار شد



امروز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه، جمعی از کارکنان شرکتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مقابل ساختمان استانداری واقع در سنندج، شماری از کارگران شهرداری امیدیه برای پنجمین روز متوالی در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، جمعی از کارگران اخراجی غیرنیشکری و دفع آفات مجتمع نیشکر هفت‌تپه در محوطه این شرکت و همچنین تعدادی از کارگران شهرداری خرمشهر در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، امروز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان شرکتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان استانداری کردستان واقع در سنندج، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، افراد حاضر در این تجمع که شمار آنها به حدود ۱۵۰ نفر می رسد، اهم مطالبات خود را تاخیر در پرداخت و عدم افزایش حقوق هایشان عنوان کردند.

یکی از نیروهای شرکتی حاضر در این تجمع گفت: درآمد کم و تورم و گرانی فکر همه همکاران ما را درگیر کرده است؛ در حالیکه می‌طلبد ما با روحیه‌ای مناسب در مراکز درمانی و بخش‌های کرونایی فعالیت کنیم.

وی افزود: با این همه حجم کاری در اغلب مواقع تا هفدهم و یا هجدهم ماه حقوق ما پرداخت نمی‌شود؛ اگر حقوق یک نفر از پرسنل رسمی و یا خود رئیس و روسا یک روز عقب بیفتد چه برخوردی خواهند داشت؟ هرچند حقوق و مزایای ما یک سوم پرسنل رسمی هم نیست.

یکی دیگر از کارکنان معترض در تشریح بیشتر مشکلات تجمع کنندگان عنوان کرد: روزهای تعطیل سر کار هستیم، از مرخصی‌ استحقاقی هم استفاده نمی‌کنیم بلکه ذخیره و یا معادل‌سازی شود و هزینه آن را پرداخت کنند اما از این موضوع هم محروم هستیم.

او می افزاید: سنوات تجمیعی تا امروز به هیچ کدام از ما تعلق نگرفته و طبقه‌بندی مشاغل نیز برای ما اجرا نشده است. مانند افراد بدون تخصص و مدرک با ما برخورد می‌شود، حتی کارت شناسایی هم برای ما صادر نکرده‌اند.

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.