تفتیش منزل میثم جولانی توسط نیروهای امنیتی در اردبیل


امروز شنبه ۲۰ آذرماه منزل میثم جولانی، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی که به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به بازداشت او نشده‌اند، طی یک تماس تلفنی وی را اداره کل اطلاعات استان اردبیل احضار کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ظهر امروز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰، منزل میثم جولانی، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی که به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به بازداشت او نشده‌اند، طی یک تماس تلفنی وی را اداره کل اطلاعات استان اردبیل احضار کردند. آقای جولانی این‌ اقدام‌ نیروهای امنیتی‌ را غیر‌قانونی‌ خوانده و‌ خواستار برگه‌ احضار قضایی شده است.

میثم جولانی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. آقای جولانی در تاریخ ۱۰ مهرماه سال گذشته به همراه چند شهروند از تجمع کنندگان در پارک جیرال اردبیل توسط ماموران امنیتی در منزل بازداشت و پس از صدور قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به زندان اردبیل منتقل و مجددا در تاریخ ۲۹ مهرماه ۹۹، از زندان اردبیل به بازداشتگاه مرکزی اردبیل منتقل شد. نهایتا در تاریخ ۸ آبان‌ماه ۹۹ نیز میثم جولانی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. آقای جولانی توسط شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو اردبیل از بابت اتهام “مشارکت در اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال” به ۴ ماه حبس تعزیری و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شد. این محکومیت اردیبهشت‌ماه امسال توسط شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان اردبیل عینا تایید شده و به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمد. 


اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو  

هدف ۳- تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمام سنین

هدف ١٦- ترويج جوامع صلح جو و دسترسى به عدالت براى همه و ايجاد نهادهاى مؤثر، پاسخگو و فراگير در تمام سطوح 


مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ٨- رعايت حقوق انسانى توسط قانون 

ماده ٩- عدم توقيف،حبس يا تبعيد غيرقانونى

ماده ۱۰- حق محاکمه قانونی برای همه 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.