آزادی میثم غلامی از زندان تهران بزرگ همزمان با احضار فریبا اسدی جهت اجرای حکم حبس

 


 میثم غلامی، شهروند ساکن تهران، عصر روز شنبه ۲۰ آذرماه از زندان تهران بزرگ آزاد شد. همچنین فریبا اسدی شهروند ساکن تهران، نیز امروز یکشنبه ۲۱ آذر طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم یک سال حبس به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهر قدس احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم غلامی، شهروند ساکن تهران، از زندان تهران بزرگ آزاد و فریبا اسدی طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهر قدس احضار شد.

آزادی آقای غلامی با پایان دوران محکومیت این شهروند صورت گرفته است. خانم اسدی نیز بر اساس این ابلاغیه که امروز یکشنبه ۲۱ آذر صادر و به وی ابلاغ شده است، باید ظرف مدت ۱۰ روز جهت اجرای حکم حبس در شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهر قدس حاضر شود.

مهران دلفان آذری، میثم غلامی، فریبا اسدی و مسعود وظیفه در بهمن ماه سال ۹۹ از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

 مهران دلفان آذری، میثم غلامی، فریبا اسدی مورخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار هر یک از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و مسعود وظیفه از بابت اتهام معاونت در تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم شدند.

از میان آنها فریبا اسدی مدتی پس از بازداشت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. مهران دلفان آذری، میثم غلامی و مسعود وظیفه نیز با پایان مراحل دادرسی به زندان تهران بزرگ منتقل شدند. مسعود وظیفه چندی پیش از زندان تهران بزرگ آزاد شده است.

مهران دلفان آذری و میثم غلامی اواسط مهرماه ۱۴۰۰، در پی بروز درگیری و ضرب و شتم شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، همزمان با ۱۲ تن دیگر از این زندانیان به سالن ۱ تیپ دو این زندان منتقل شدند. انتقال این زندانیان به سالن ۱ که با عنوان بند دربسته نیز شناخته می‌شود، با حضور شماری از مقامات زندان به صورت اجباری و علیرغم شرایط غیراستاندارد و نامناسب این سالن صورت گرفته است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو  

هدف ۳- تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمام سنین

هدف ١٦- ترويج جوامع صلح جو و دسترسى به عدالت براى همه و ايجاد نهادهاى مؤثر، پاسخگو و فراگير در تمام سطوح 


مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ٨- رعايت حقوق انسانى توسط قانون 

ماده ٩- عدم توقيف،حبس يا تبعيد غيرقانونى

ماده ۱۰- حق محاکمه قانونی برای همه 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.