محمدحسین انصاری فر به یک سال حبس محکوم شد

 



 محمدحسین انصاری فر، شهروند اهل بهبهان به صورت غیابی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندر ماهشهر به یک سال حبس محکوم شد.

وی پیشتر در ارتباط با این پرونده که در زندان علیه وی گشوده شده، به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب بندر ماهشهر محمدحسین انصاری فر را به یک سال حبس محکوم کرد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندر ماهشهر به ریاست قاضی سیدمهران مهمان نواز صادر شده، آقای انصاری فر از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس محکوم شد.

ایمان سلیمان، وکیل مدافع این شهروند در این خصوص به هرانا گفت: «این حکم در حالی صادر شده که محمدحسین انصاری فر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا نتوانست در دادگاه حاضر شود و دفاعیات وی اخذ نشده است. اینجانب پس از جلسه دادگاهی که برگزار شد اعلام وکالت کردم تا پرونده مطالعه و پس از مطالعه و اطلاع از محتویات آن و مستندات، لایحه دفاعی تنظیم کنم. به همین دلیل و عذر موجه موکل بابت عدم حضور در جلسه تقاضای تجدید جلسه را کردم که متاسفانه بدون اخذ دفاعیات رای بصورت غیابی صادر شده است.»

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدحسین انصاری فر به صورت غیابی در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه در این شعبه برگزار شده بود.

آقای انصاری فر، پیشتر با دریافت ابلاغیه ای به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار شده بود.

این شهروند که پیش از این از بابت جرائم عمومی در زندان بهبهان محبوس بود، مدتی پس از پایان محکومیت پیشین در تاریخ ۱۵ دیماه با تودیع قرار وثیقه از بابت پرونده جدیدی که در زندان علیه وی گشوده شده به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان بهبهان آزاد شد.

ساعت ۳ بامداد روز دوشنبه ۲۱ تیرماه محمدحسین انصاری فر به همراه مهران قره باغی زندانی سیاسی از زندان بهبهان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شده بودند. انتقال آقای قره باغی به ظن فعالیت سیاسی در زندان بهبهان و انتقال محمدحسین انصاری فر به اتهام همکاری با مهران قره باغی صورت گرفته بود.

در نهایت این دو شهروند روز دوشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰، از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان بهبهان بازگردانده شدند.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ۱۲-عدم دخالت در احوال شخصی 

ماده ۱۸-حق آزادی عقیده

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.