تداوم بازداشت و بلاتکلیفی ۶ شهروند در ارومیه

 


  یوسف عمرپور، مراد مامه‌رش، ایوب حدیثی، رحمان خدمتگذار، علی عمرپور و فریاد شیلان شهروندان ساکن پیرانشهر که اواسط بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، کماکان در یکی از بازداشتگاه های امنیتی ارومیه به صورت بلاتکلیف بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، یوسف عمرپور، مراد مامه‌رش، ایوب حدیثی، رحمان خدمتگذار، علی عمرپور و فریاد شیلان شهروندان بازداشتی ساکن پیرانشهر به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان در تماس تلفنی به خانواده‌هایشان اعلام کردند که در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به سر می‌برند. آنها در مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بودند.

روز دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه، یوسف عمرپور و روز شنبه نهم بهمن‌ماه، مراد مامه‌رش، ایوب حدیثی، رحمان خدمتگذار، علی عمرپور و فریاد شیلان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

تاکنون از دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شش شهروند اطلاع در دست نیست.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ۱۲-عدم دخالت در احوال شخصی 

ماده ۱۸-حق آزادی عقیده

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.