کشته شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی ماموران نظامی در شهرستان بانه

 


 روز جمعه ۶ اسفندماه، یک شهروند در شهرستان بانه، در پی تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی کشته شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰، تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی، منجر به کشته شدن یک شهروند در شهرستان بانه شد.

در این گزارش، هویت این شهروند سعدی پیران، ۴۰ ساله، متأهل و دارای دو فرزند و اهل روستای کریم آباد از توابع شهرستان بانه عنوان شده است.

گفته می‌شود نظامیان حکومتی به ظن حمل کالای قاچاق و بدون اخطار قبلی، خودروی این شهروند را در مرز هنگه‌ژال شهرستان بانه هدف شلیک مستقیم قرار داده و موجب مرگ وی شده‌اند.

پیکر این شهروند به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی بانه منتقل و تاکنون به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۱، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۲۴۲ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۹۴ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۳ کولبر، ۳۱ سوختبر و ۴۰ شهروند میشود. ۱۴۸ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۸۱ نفر کولبر، ۵۱ شهروند عادی و ۱۶ نفر سوخت بر هستند.

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.