محمدهادی عرفانیان کاسب جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد

 


  محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل دادگستری امروز دوشنبه ۷ شهریورماه، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱، محمدهادی عرفانیان کاسب، جهت تحمل دوران حبس راهی زندان اوین شد.

مصطفی نیلی، وکیل مدافع آقای عرفانیان کاسب با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، ضمن اعلام این خبر نوشت: «مستند محکومیت آقای عرفانیان کاسب مصاحبه‌های ایشان در مورد پرونده‌های موکلینش به ویژه مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی است.»

محمدهادی عرفانیان پیشتر طی ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس به واحد اجرای احکام دادسرای اوین فراخوانده شده بود.

وی پیشتر در مصاحبه ای به بررسی وضعیت پرونده خود و ایرادات قضایی که بر آن وارد دانسته، پرداخته بود.

جلسه نخست دادگاه آقای عرفانیان کاسب در تاریخ ۱۵ مهرماه ۹۹، جلسه دوم در تاریخ ۸ آذرماه ۹۹ و جلسه سوم و آخر دادگاه در تاریخ ۱۷ فروردین‌ماه امسال در این شعبه برگزار شده بود.

در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه ۹۸، ۱۵ تن از ماموران سازمان اطلاعات سپاه به دفتر وکالت آقای عرفانیان کاسب رفته و آنجا را مورد بازرسی قرار دارند. در جریان این تفتیش شماری از وسایل شخصی وی از جمله، هارد یکی از کامپیوترها و تلفن همراه او را را ضبط کرده با خود بردند. سپس به منزل او مراجعه و آنجا را نیز مورد بازرسی قرار دادند.

محمدهادی عرفانیان کاسب روز یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹ در پی حضور در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. آقای عرفانیان کاسب در جریان این جلسه بازپرسی که وکلای او اجازه حضور نداشتند، مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. این وکیل دادگستری نهایتا مورخ ۹ اردیبهشت ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

گفته می‌شود که پرونده آقای عرفانیان کاسب ابتدا به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین ارجاع و سپس به دلایل نامعلومی به شعبه ۲ ارجاع داده شد.

محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل دادگستری تاکنون وکالت بسیاری از پرونده‌های زندانیان سیاسی از جمله پرونده راحله راحمی ‌پور، هاله رستمی، مرجان داوری، علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی به قتل رسیده در زندان تهران بزرگ، شماری از دانشجویان بازداشتی و برخی از شهروندان بهایی را برعهده داشته است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 8-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده 9-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده 18 و 19: حق آزادی عقیده و بیان 

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.