شاهین برزگر جهت اجرای حکم حبس احضار شد

 


 شاهین برزگر، شهروند ساکن تبریز طی ابلاغیه ای توسط شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای تبریز جهت اجرای حکم حبس احضار شد.

وی در آبانماه سال گذشته توسط دادگاه کیفری تبریز به ۹۱ روز حبس تعریزی محکوم شده بود. از این میزان ۵۰ روز به مدت ۲ سال به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شاهین برزگر، شهروند ساکن تبریز، طی ابلاغیه ای جهت اجرای حکم احضار شد.

طی ابلاغیه ای که توسط شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز صادر و طی روزهای اخیر ابلاغ شده است، شاهین برزگر باید جهت اجرای حکم حبس ظرف مدت ۳۰ روز از زمان ابلاغ، در این شعبه حاضر شود.

نزدیکان آقای برزگر از مسدود شدن حساب بانکی وی علیرغم مهلت ۳۰ روزه برای اجرای حکم وی خبر داده اند.

آقای برزگر اوایل مردادماه سال گذشته توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و در تاریخ ۲۰ مردادماه به زندان تبریز منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۳ مردادماه، با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شده بود.

در تاریخ ۲ مردادماه ۱۴۰۰، شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند که در جریان این تجمع شماری از شهروندان بازداشت شدند.

شاهین برزگر در آبان ماه سال گذشته توسط دادگاه کیفری تبریز به حبس و جزای نقدی محکوم شد. بر اساس این حکم که از سوی شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای برزگر از بابت اتهام “تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه های مخابراتی در فضای مجازی” به ۹۱ روز حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشتی و پرداخت ۴۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. بر اساس حکم صادره ۵۰ روز از مجازات حبس وی به مدت ۲ سال به حالت تعلیق درآمده است.

در بخش دیگری از پرونده، توسط شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برای شاهین برزگر در خصوص اتهام اخلال در نظم عمومی قرار جلب و در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام قرار منع تعقیب صادر شده بود.

اخیرا آقای برزگر طی ابلاغیه ای الکترونیکی و تماسی تلفنی از طرف شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز به این شعبه احضار شده بود. در تاریخ ۲۲ تیرماه امسال نیز نیروهای‌ امنیتی به منزل پدری این شهروند مراجعه کردند و‌ به‌ دلیل‌ عدم‌ حضور وی در منزل نتوانسته‌ بودند‌ وی را بازداشت کنند. گفته میشود نیروهای امنیتی هنگام مراجعه اقدام به شکستن در منزل و ضرب و شتم برادر و خواهر شاهین برزگر کرده بودند.

شاهین برزگر پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و یا محکومیت داشته‌ است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف16- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 1: همه برابر بدنیا می آیند

ماده 6 : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده 8-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده 9-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده 18 و 19: حق آزادی عقیده و بیان 

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 


خودکشی یک نوجوان ۱۷ ساله در روانسر

    شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور، یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان روانسر از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داد.